28 Aralık 2008 Pazar

YILBAŞI KURABİYELERİ









Bu kurabiyeleri yaparken o kadar eğlendim o kadar eğlendim ki anlatamam.Çok hoşuma gitti her biriyle ayrı ayrı uğraşmak..
Yağmur hemen yemek istedi ama hangisiyle başlayacağını bir türlü seçemedi:))

ZENCEFİLLİ KURABİYE-YILBAŞI KURABİYESİ

Tarifi ise şöyle:
1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket margarin(250 gr)
1/2 su bardağı pekmez
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı zencefil

Yumurta,pudra şekeri ve margarini kremsi kıvama gelene kadar karıştıralım.Pekmezi ilave edelim.Daha sonra tarçın ve zencefili ekleyelim.Ve aldığı kadar un ile ele yapışmayan bir hamur elde edelim.Tercihe bağlı olarak zencefil veya tarçın aroması daha baskın istenirse 1 kaşıktan biraz daha fazla da konabilir.

Hamuru buzdolabında en az yarım saat dinlendirelim.Daha sonra ise ister sade bırakın yada benim yaptığım gibi süsleyin.Ben şeker hamuru ve royal icing kullandım süslemeleri yaparken...

Hiç yorum yok: