10 Şubat 2009 Salı

HAVUÇLU KEK-ANNEMİN TARİFİ


Son zamanlarda "Issız Adam" filmiyle yeniden gündeme geldi bu kek.Herkes birbirine bu kekin tarifini soruyor.Benim anılarımda ise çok daha farklı bir yeri var bu kekin.Ortaokul ve lise yıllarımda,okul dönüşünde annem yapardı bu keki.Eve girdiğimde hemen tarçın kokusunu alırdım.Yüzümde bir gülümsemeyle mutfağa doğru giderdim.Annemi çayı demlemiş beni beklerken bulurdum.Sonra keklerimiz ve çayımızla ,salondaki camın önüne geçer,günün yorumlarını yapardık.Zaten günün en sevdiğim zamanları bu anlar olurdu.Hey gidi günler hey:))
İnsanın yaşı ilerledikçe sanırım geçmişe özlemi de artıyor.Bu kekin kokusu bana hep mutluluğu hatırlatır ve yüzümde bir gülümseme oluşturur....

Tarifi:
3 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı un
1 su bardağı dövülmüş ceviz
3 adet orta boy rendelenmiş havuç
1/2 su bardağı süt
1 çorba kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tutam tuz

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri kabarana kadar çırpıyoruz.Üzerine sıvıyağ ve sütü ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Rendelenmiş havuçları ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz.Sırasıyla kalan malzemeleri de ekleyip 175 derecede üstü kızarana kadar pişiriyoruz.Fırından almadan önce kürdanla içinin pişip pişmediğini kontrol etmekte fayda var.
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok: